ارز دیجیتال

شاخص پوئل(Puell Multiple) چیست؟

1402/10/11 0

شاخص پوئل(Puell Multiple)؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین شاخص پوئل چیست؟ شاخص پوئل چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال و مباحث تحلیل تکنیکال داره؟ نحوه محاسبه شاخص پوئل چجوریه؟ مزایا و معایب شاخص پوئل چیست؟ هدف اندیکاتور پوئل چی می تونه باشه؟ چجوری از شاخص پوئل استفاده کنیم؟ نکات مهم در شاخص پوئل کدامند؟ بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین بازارهای مالی هست که مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران و تریدرها قرار گرفته. بازار رمزارزها یا کریپتوکارنسی ها پیچیده و پر از رمز و راز هست که برای موفقیت در اون باید اطلاعات لازم و کافی رو داشته باشین. شاخص پوئل یکی از اندیکاتورها یا شاخصه هایی هست که دونستن و یادگیری اون می تونه مفید باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شاخص پوئل چیست؟ اطلاعاتی درباره شاخص پوئل یا Puell Multiple به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب شاخص Puell بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص پوئل رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با شاخص پوئل (Puell Multiple):

شاخص پوئل که آن را به اختصار PM نیز می‌نامند؛ توسط شخصی به نام دیوید پوئل(Puell David)  به وجود آمد که درآمد ماینرهای بیت‌کوین را نسبت به قیمت BTC بررسی می‌کند. به عبارتی مشخص می‌کند که چه زمانی ماینرها به منظور محاسبه سود به دست آمده از همکاری در شبکه بیت‌کوین، به صورت دسته جمعی، اقدام به فروش می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این شاخص بپردازیم.

نحوه محاسبه شاخص پوئل:

همان‌طور که گفته شد شاخص یا ضریب پوئل به بررسی درآمد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌پردازد و از رابطه زیر محاسبه می‌گردد: این شاخص با تقسیم میزان ارزش روزانه بیت‌کوین‌هایی که به تازگی مورد ماین شدن قرار گرفته‌اند بر ارزش صدور روزانه بیت کوین با میانگین متحرک ۳۶۵ روز، محاسبه و به دست می‌آید. توجه به این نکته ضروری است که تمامی موارد موجود در این معادله به دلار محاسبه شده است. با استفاده از این شاخص می‌توان به این نکته پی برد که انجام فروش در چه سطحی، بیشترین سود را نصیب ماینرها خواهد کرد. هدف بیشتر این معیارها، که بر روی سرعت مقادیر موجود در زنجیره یا عدم وجود آن‌ها متمرکز شده‌اند، تعیین زمان یا کمیت دوره‌ها و بازه‌های بازار بیت کوین از نظر فاندامنتال است. در نتیجه چرخه‌ها را از دید یک معامله‌گر تجزیه و تحلیل می‌کند.

نتیجه گیری:
در مقاله‌ای که خواندید به سوال مهم “شاخص پوئل (Puell Multiple) چیست” پاسخ داده شد. حالا می‌دانید که چطور می‌توانیم از آن در معاملات خود استفاده کنیم. شاخص‌های مختلف مثل نور در تاریکی بازارهای مالی عمل می‌کنند. آن‌ها دنیایی از اطلاعات را به شکل خلاصه نمایش می‌دهند. جالب است بدانید که شاخص پوئل دفعات بسیار کمی سیگنال خرید صادر کرده است و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال سیگنال آن را با ارزش می‌دانند. شما این شاخص را با کدام اندیکاتور ترکیب می‌کنید؟
 

لینک های مفید
بالا