ارز دیجیتال

ارز دیجیتال فایل چیست 

1403/03/13 0

Filecoin یک ارز دیجیتال  رمزنگاری شده است که هدف آن تشویق یک شبکه جهانی از اپراتورهای رایانه برای ارائه یک سرویس اشتراک گذاری و ذخیره سازی فایل است. بنیانگذاران پروژه ادعا می کنند که اگر افراد کافی آن را بپذیرند، می تواند سریع ترین و ارزان ترین راه برای ذخیره داده ها در اینترنت باشد. علاوه بر این، به یک مقام مرکزی متکی نیست، به این معنی که مبادله پرونده های آن نمی تواند توسط دولت ها یا سایر بازیگران سانسور شود. با این حال، ICO فقط برای سرمایه گذاران معتبر که توسط مقررات ایالات متحده تعریف شده بود، باز بود. آزمایشگاه پروتکل، توکن‌های FIL را با استفاده از SAFT (توافقنامه ساده برای توکن‌های آینده) به سرمایه‌گذاران فروخت. سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را در بلوک پیدایش شبکه Filecoin در هنگام راه‌اندازی دریافت کردند، مگر اینکه بخواهند توکن‌های خود را واگذار کنند. توکن‌های اختصاص‌یافته بر اساس مدت زمانی که توکن‌های خود را قفل کرده‌اند، در خرید اولیه خود تخفیف دریافت می‌کنند. 30٪ از FIL در بلوک پیدایش ایجاد و پرداخت شد، که 15٪ به تیم توسعه برای حمایت از رشد پروژه و 10٪ به سرمایه گذاران ICO اختصاص یافت. 5 درصد دیگر برای بنیاد Filecoin محفوظ بود. 70 درصد از عرضه طی 16 سال آینده در قالب پاداش های بلوکی بین گره ها توزیع می شود.

چه چیزی Filecoin (FIL) را منحصر به فرد می کند؟

سیستم‌های ذخیره‌سازی به افراد اجازه می‌دهند تا حافظ داده‌های خود باشند، اما معمولاً بسیار متمرکز هستند. Filecoin (FIL) به کاربران اجازه می دهد تا داده های خود را در یک شبکه همتا به همتا غیرمتمرکز ذخیره کنند و آن را در برابر سانسور، قطعی برق و هکرها مقاوم تر کند. Filecoin همچنین از فناوری منحصر به فرد بلاک چین خود برای ارائه مشوق هایی استفاده می کند که مشارکت را تشویق می کند و به بازیگران صادق پاداش می دهد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Filecoin معماری آن است. Filecoin از یک راه حل گره دوگانه استفاده می کند در حالی که بیشتر شبکه ها فقط با یک نوع گره کار می کنند. از گره های ذخیره سازی برای ذخیره داده ها در شبکه استفاده می شود. Filecoin به کاربران متوسط انگیزه می دهد تا از تمرکززدایی اطمینان حاصل کنند. گره های بازیابی نیز در شبکه Filecoin استفاده می شوند. گره های بازیابی باید در نزدیکی گره های ذخیره سازی در شبکه قرار داشته باشند، پهنای باند بالا و تأخیر کم داشته باشند. گره‌های بازیابی زمانی پول دریافت می‌کنند که سریع‌ترین مکان را برای یافتن و بازیابی فایل برای کاربر داشته باشند. Filecoin همچنین یک مدل تجاری منحصر به فرد را برای مشتریان خود ارائه می دهد. آپلودکنندگان و میزبان ها می توانند در مناقصه در بازار آزاد شرکت کنند که قیمت ارگانیک رقابتی را به همراه دارد که منعکس کننده شرایط فعلی بازار و در دسترس بودن فضای ذخیره سازی است. شرکت کنندگان در بازار Filecoin تشویق می شوند تا ذخیره سازی را در طول زمان ارزان تر کنند.

چند سکه Filecoin (FIL) در گردش است؟

Filecoin (FIL) در حال حاضر دارای 69,832,523 توکن FIL در گردش است و حداکثر 2 میلیارد توکن FIL تا کنون ایجاد خواهد شد. این عرضه هرگز افزایش نمی‌یابد، اما پتانسیل کاهش دارد زیرا رفتار بد در شبکه Filecoin با جریمه‌ای کاهش می‌یابد. این بدان معناست که اگر یک شرکت‌کننده شبکه بدرفتاری کند، بخشی از وثیقه FIL یا پاداش‌های بالقوه FIL می‌تواند مصادره و سوزانده شود. توکن های FIL را می توان در بازار ثانویه خریداری کرد. FIL همچنین می تواند از طریق مشارکت در سیستم گره دوگانه Filecoin به دست آید. Filecoin در سال 2017 دارای یک ICO با انتشار شبکه اصلی در 15 اکتبر 2020 بود. 30٪ از کل عرضه در بلوک پیدایش پرداخت شد.

نتیجه گیری 

ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال filecoin بحث کردیم. با استفاده از این فناوری‌ها، Filecoin بازاری را برای ذخیره‌سازی دیسک ارائه می‌کند که در آن کاربرانی که مایل به ذخیره داده‌ها هستند می‌توانند برای ذخیره‌سازی موجود پیشنهاد شده توسط ماینرهایی که فضای دیسک را ارائه می‌کنند، پیشنهاد دهند. استخراج‌کنندگانی که فضای دیسک را تامین می‌کنند نیز بر اساس قابلیت اطمینان آنها و همچنین قیمت‌های ذخیره‌سازی که ارائه می‌کنند مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. بازار ذخیره سازی Filecoin شبیه به یک بازار مالی خواهد بود، جایی که کاربران می توانند پیشنهاد دهند و درخواست کنند. عوامل متعددی بر قیمت Filecoin و ارزش بازار تأثیر می‌گذارند، از جمله جریان‌های ورودی و خروجی مبادلات، احساسات، تحولات فنی و اساسی، چرخه اخبار و محیط کلی اقتصادی. قیمت FIL در هر لحظه با خرید و فروش تجمعی میلیون ها شرکت کننده در سراسر جهان تعیین می شود. می‌توانید با استفاده از صرافی‌های رمزنگاری مانند کریپتومات یا یکی از بسیاری از خدمات مختلف ردیابی ارزهای دیجیتال، از آخرین قیمت‌ها و اخبار به‌روز باشید.
 

لینک های مفید
بالا