ارز دیجیتال

الگوریتم پروداکت رویو گوگل (Product Review Algorithm)چیست

1403/02/31 0

ما در این مقاله میخواهیم در مورد الگوریتم پروداکت رویو بحث کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا همه اطلاعات لازم در باره این الگوریتم سئو را دریافت کنید. اگر وب‌سایتی در یکی از مقالات خود به بررسی محصول بپردازد و جزئیات مربوط به کالا را درون صفحه جای دهد، این الگوریتم شروع به کار می‌کند و با تغییر رتبه‌های SERP، به کاربران اطمینان می‌دهد که مقاله یا صفحه مورد مطالعه، کاملاً به روز و قابل اطمینان است. به دلیل بالا بودن پرسش افراد و انتشار آپدیت جدید، در این مقاله آموزشی درمورد تمام نکات مربوط به این الگوریتم صحبت می‌کنیم. با ما در ادامه همراه باشید. اکنون گوگل در یکی از آپدیت‌های خود الگوریتمی را معرفی کرده است که به این نیاز کاربران پاسخ می‌دهد. «Product Review» الگوریتمی است که روی محتواهای تجاری تمرکز دارد و نحوه شرح محصول را کنترل می‌کند. در این شیوه فروشندگان کالا یا نویسندگان محصول باید شرح دقیقی از ویژگی‌ها و مشخصات کالا ارائه دهند و با استفاده از محتوای بصری به درک عمیق‌تر مخاطب کمک کنند. با مطالعه این مطلب به خوبی با شرح کامل این الگوریتم، چگونگی استفاده از آن، تغییراتی لحاظ‌شده در هر آپدیت و… آشنا می‌شوید.

راهنمای گوگل برای نوشتن پروداکت رویو باکیفیت

حالا که با ماهیت پروداکت رویو آشنا شدید، لازم است دستورالعمل‌های مهم آن را نیز بشناسید و بدانید که برای تولید محتوا چه مواردی را باید مدنظر قرار دهید تا محتوایی که برای بررسی محصول تولید می‌کنید موردپسند کاربران و الگوریتم Product Review گوگل واقع شود. الگوریتم پروداکت رویو روی صفحات بررسی محصول تمرکز دارد و مواردی مانند وجود محتوای بصری، صوتی، لینک‌دهی و… برایش ارزش محسوب می‌شود. شاید الان با خودتان بگویید این‌ که ساده است؛ دو تا عکس از وب برمی‌داریم و در صفحه خودمان بارگذاری می‌کنیم. اگر این چنین فکر می‌کنید، دست نگه دارید! زیرا گوگل با تکیه بر همین موارد محتوایی صفحه شما را ارزیابی می‌کند و به آن رتبه می‌دهد. بنابراین نمی‌توانید از محتوای کپی و غیراصیل استفاده کنید. 

اگر به‌روزرسانی پروداکت رویو بر سایت من تأثیر بگذارد چه می‌شود؟

اگر نگاهی به اطرافتان بیاندازید متوجه می‌شوید که این روزها بیش‌تر انسان‌ها ولع دانستن دارند. از طرفی حوصله چندانی هم در افراد وجود ندارد که بگردند و بچرخند و مطالب مورد نیازشان را پیدا کنند. برای درک بهتر موضوع مثلا سعی کنید به این سوال پاسخ دهید؛ برای خرید یک تلفن همراه وارد سایت مدنظرتان می‌شوید؛ آیا ترجیح می‌دهید با یک بلاگ پست مواجه شوید و در میان کلی اطلاعات بی‌ربط دنبال محتوای مدنظرتان بگردید یا دوست دارید محتوای اصلی راحت و بی‌دردسر خودش را به شما نشان دهد؟ الگوریتم پروداکت رویو باعث می‌شود کاربر با یک بار جستجو، در یک بستر مطمئن و در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات موردنیازش را ببیند و نیازش رفع شود. به نظر خودتان نتیجه این امر چیست؟ به طبع وجود محتوای بصری واقعی، اطلاعات موثق و دقیق با دسترسی آسان، باعث می‌شود کاربر راحت‌تر تصمیم‌گیری و انتخاب کند. در نتیجه او زمان بیش‌تری را در سایت شما سپری می‌کند و میزان تعاملش را با شما افزایش می‌دهد. در نتیجه نرخ تبدیل بالایی نصیب شما می‌شود و رتبه بهتری نیز به دست می‌آورید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد الگوریتم پروداکت رویو بحث کردیم. هدف موتورهای جستجو از رتبه بندی سایت ها این است که اطمینان حاصل کنند، نتایج بدست آمده، دقیق ترین و با کیفیت ترین محتوا برای کاربران شان است. این موضوع برای افرادی که به تحقیق در مورد محصولات مشغول بوده و برای تصمیمات شان به آن متکی اند نگرش متفاوتی دارد. در آپریل ۲۰۲۱ الگوریتم جدیدی به نام پروداکت رویو معرفی شد که وظیفه آن اطمینان از منطبق ترین و بهترین محتوای ممکن برای اهداف تجاری با تمرکز بر روی شرح محصولات است. الگوریتم پروداکت رویو به محتوایی اشاره دارد که بجای نوشتن یک متن ساده با معرفی خلاصه چند محصول، تحقیقات عمیق و داده های بصری را برای مخاطبین به اشتراک می گذارد. گوگل با این الگوریتم به مقالاتی که بدین شکل نوشته باشند، رتبه بهتری می دهد.

لینک های مفید
بالا