ارز دیجیتال

اندیکاتور بولینگر باند چیست

1403/02/12 0

اندیکاتور Bollinger Bands نوعی پاکت قیمت است که توسط John Bollinger در یک پنجره جدید در تحلیل تکنیکال  باز می‌شود. (پاکت‌های قیمت سطوح محدوده قیمتی بالا و پایین را مشخص می‌کنند.) باندهای بولینگر پاکت‌هایی هستند که در سطح انحراف استاندارد بالا و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده قیمت رسم می‌شوند. از آنجایی که فاصله باندها بر اساس انحراف استاندارد است، آنها با نوسانات نوسانات قیمت پایه تنظیم می شوند. باندهای بولینگر از 2 پارامتر Period و Standard Deviations، StdDev استفاده می کنند. مقادیر پیش‌فرض 20 برای دوره و 2 برای انحرافات استاندارد هستند، اگرچه می‌توانید ترکیب‌ها را سفارشی کنید. باندهای بولینگر به تعیین بالا یا پایین بودن قیمت ها به صورت نسبی کمک می کنند. آنها به صورت جفت، هر دو باند بالا و پایین و همراه با میانگین متحرک استفاده می شوند. علاوه بر این، این جفت باند برای استفاده به تنهایی در نظر گرفته نشده است. از جفت برای تأیید سیگنال های داده شده با سایر نشانگرها استفاده کنید.

نحوه عملکرد این شاخص

هنگامی که باندها در طول دوره ای با نوسانات کم سفت می شوند، احتمال حرکت شدید قیمت در هر جهت را افزایش می دهد. این ممکن است یک حرکت پرطرفدار را آغاز کند. مراقب حرکت نادرست در جهت مخالف باشید که قبل از شروع روند مناسب معکوس می شود. هنگامی که باندها به مقدار زیاد غیرعادی از هم جدا می شوند، نوسانات افزایش می یابد و هر روند موجود ممکن است پایان یابد. قیمت‌ها تمایل دارند تا درون پاکت باندها جهش کنند، یک باند را لمس کرده و سپس به باند دیگر منتقل شوند. شما می توانید از این نوسانات برای کمک به شناسایی اهداف سود بالقوه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قیمت از باند پایین جهش کند و سپس از میانگین متحرک عبور کند، باند بالا به هدف سود تبدیل می شود. در طول روندهای قوی، قیمت می تواند از یک پاکت نوار برای مدت طولانی بیشتر شود یا آن را بغل کند. در مورد واگرایی با یک نوسانگر مومنتوم، ممکن است بخواهید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا تعیین کنید آیا کسب سود اضافی برای شما مناسب است یا خیر. هنگامی که قیمت از باندها خارج می شود، می توان یک ادامه روند قوی را انتظار داشت. با این حال، اگر قیمت ها بلافاصله به داخل باند برگردند، قدرت پیشنهادی نفی می شود.

مقادیر استفاده شده در اندیکاتور Bollinger Bands

ابتدا یک میانگین متحرک ساده را محاسبه کنید. در مرحله بعد، انحراف معیار را در همان تعداد دوره‌های میانگین متحرک ساده محاسبه کنید. برای باند بالایی، انحراف استاندارد را به میانگین متحرک اضافه کنید. برای باند پایین، انحراف استاندارد را از میانگین متحرک کم کنید.
•    کوتاه مدت: میانگین متحرک 10 روزه، باندهای 1.5 انحراف استاندارد. (1.5 برابر برنامه استاندارد +/- SMA)
•    میان مدت: میانگین متحرک 20 روزه، باندها در 2 انحراف استاندارد.
•    بلند مدت: میانگین متحرک 50 روزه، باندهای 2.5 انحراف استاندارد.

نتیجه گیری 

اندیکاتور Bollinger Bands از سه خط یا نوار تشکیل شده است. خط میانی یک میانگین متحرک ساده است و دو خط یا باند دیگر نیز در بالا و پایین آن قرار می‌گیرند. قیمت معمولاً بین خطوط بالایی و پایینی نوسان می‌کند و بر اساس رفتاری که نسبت به این خطوط و خط میانگین متحرک دارد سیگنال‌های مختلفی را صادر می‌کند. . مقادیر پیش‌فرض 20 برای دوره و 2 برای انحرافات استاندارد هستند، اگرچه می‌توانید ترکیب‌ها را سفارشی کنید. باندهای بولینگر به تعیین بالا یا پایین بودن قیمت ها به صورت نسبی کمک می کنند. آنها به صورت جفت، هر دو باند بالا و پایین و همراه با میانگین متحرک استفاده می شوند. علاوه بر این، این جفت باند برای استفاده به تنهایی در نظر گرفته نشده است. از جفت برای تأیید سیگنال های داده شده با سایر نشانگرها استفاده کنید.

لینک های مفید
بالا