ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟

1402/11/01 0

شبکه تتا و ارز دیجیتال تتا فیول با در اختیار گذاشتن فضایی برای کاربران با هدف به اشتراک گذاری ویدئو، محاسبات و داده ایجاد شده است. این شبکه بلاک چین دو توکن دارد که برای اهداف مشخص و متفاوتی به کار گرفته می شوند. شبکه تتا با تیم مدیریتی قوی که دارد سعی در برطرف کردن مشکلات پلتفرم های به اشتراک گذاری ویدئو همچون یوتیوب دارد. جالب است بدانید که تیم توسعه دهنده یوتیوب در مشاوره و همکاری هایی در این پروژه با تیم بنیان گذاران شبکه تتا داشته است. در این مطلب ما قصد داریم که به معرفی ویژگی های مختلف شبکه تتا و ارز دیجیتال Theta Fuel بپردازیم.

پلتفرم ارز دیجیتال تتا چه اهدافی را در نظر دارد؟

یکی از اهداف ارز دیجیتال تتا جلوگیری از پرداخت کابران برای خدماتی است که پخش ویدئو را با کیفیت نامناسب ارائه می‌دهند. شبکه‌های کنونی با مشکلاتی جدی در این زمینه مواجه هستند. تتا سعی داد تا این سرویس‌ها را شناسایی کند و از پخش محتواهای بی‌کیفیت که در حین پخش متوقف می‌شوند و یا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر پرش می‌کند و یا از پایین بودن کیفیت بودن فیلم‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین با ساخت شبکه همتا به همتا این مشکل را حل می‌کند. در ازای عملکرد مطلوب به هر تولیدکننده سکه پاداش داده می‌شود. کیفیت‌های بالایی مانند 4K، 8K و استفاده از واقعیت افزوده (VR) در ویدئو عملکرد مطلوبی دارند و مستحق گرفتن سکه هستند؛ به علاوه ارز دیجیتال تتا در نظر دارد که از هزینه‌ زیاد فناوری‌های استریم فیلم‌ها جلوگیری کند. با داشتن یک زیرساخت عمومی دیگر نیاز به پرداخت هزینه گزاف وجود ندارد؛ همچنین در نظر دارد که  مسئله نامتمرکز بودن سیستم را حل کند و برای بهبود بخشیدن آن به طور مرتب  سیستم پاداش‌دهی خود را به وجود آورده است. براساس گفته‌های توسعه‌دهندگان شبکه‌ تتا، بخش عمده‌ای از درآمدها به جیب خود پلتفرم‌ها و تبلیغ کنندگان می‌رود در حالی که فقط بخش کوچکی از این پول در گردش نصیب بازدید کنندگان و تولیدکنندگان محتوا می‌شود. در اکوسیستم تتا، بازدیدکنندگان (بینندگان) می‌توانند با استفاده از کوین‌هایشان مستقیماً به تولیدکننگان محتوا پاداش دهند. با استفاده از سیستم نظیر به نظیر (P2P) بلاکچین تتا، واسطه‌ها حذف می‌شوند و وابستگی تولیدکنندگان محتوا به اشخاص ثالث (واسطه‌ها) یا میزبان‌های این دسته از پلتفرم‌ها یا وب سایت‌ها کمتر می‌شود؛ علاوه براین سیستم تتا باعث می‌شود که هزینه‌های کلی سرویس‌های پخش فیلم کمتر شود و در نتیجه مخاطبان به ازای مقدار بیشتری از محتوا، پول کمتری پرداخت کنند.

ارز دیجیتال TFUEL چیست؟

تتا فیول ارز دیجیتال اصلی شبکه تتاست. بیشتر مردم فکر می کنند این ارز تقویت کننده شبکه است، اما درواقع کاربرد آن چیزی فراتر از تبادل TFUEL و تقویت شبکه است. یکی از گروه های عضوی که شبکه تتا را تشکیل می دهند، کاربرانی هستند که داده ها را در سراسر شبکه به نام Edge Node ارسال می کنند.  Edge Nodeانگیزه دارد تا مقداری پهنای باند و قدرت محاسباتی را برای به اشتراک گذاری داده ها در شبکه صرف کند. پاداش این کار TFUEL است؛ توکن ارز دیجیتال بومی که دارای ارزش، قابل مبادله و قابل تعویض است.Edge Node  انگیزه دارند تا مقداری پهنای باند و قدرت محاسباتی را برای به اشتراک گذاری داده ها در شبکه صرف کنند. پاداش این کار TFUEL است، توکن ارز دیجیتال بومی که دارای ارزش، قابل مبادله و قابل تعویض است.این ارز هیچ محدودیتی برای عرضه ندارد و نرخ تورم سالانه آن 5 درصد است. این مقدار ممکن است زیاد به نظر برسد، اما TFUEL یکی از ارزهای رمزنگاری شده محسوب می شود که برای نگهداری یا سهام طراحی نشده است. برای اهداف اخیر، توکن بومی دیگر این شبکه Theta Token نیز معرفی شده است.

نتیجه گیری:
تو این مقاله به طور کامل در مورد چیستی و نحوه کار ارز تتا فیول صحبت کردیم. رمز ارز Theta Fuel یکی از دو توکن بومی شبکه تتا نتورک هستش که برای ایجاد انگیزه تو کاربر ها و پرداخت کارمزد ها ازش استفاده میشه. امیدواریم که با اطلاعات این مطلب تونسته باشیم به همه ی سوالاتی که در مورد ارز دیجیتال تتا فیول داشتین، پاسخ داده باشیم.
 

لینک های مفید
بالا