ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟

1402/10/17 0

شبکه تتا بلاکچینی است که در سال 2019 میلادی به منظور پخش ویدئو ایجاد شده است. این شبکه غیرمتمرکز، منابع محاسباتی و پهنای باند را به صورت pear to pear یا همتا به همتا اشتراک‌گذاری می‌کند. جالب است بدانید که پروژه تتا به وسیله آقایان استیو چن، بنیان‌گذار یوتیوب و جاستین کان، بنیان‌گذار تی‌ویچ خلق و راه‌اندازی شده است. رمز ارز تتا فیوال (THETA) مسئول انجام فعالیت‌های حاکمیتی شبکه است. اعتبارسنجی این شبکه  به وسیله شرکت‌های معتبری چون گوگل، بایننس، بلاکچین گامی و سامسونگ انجام می‌شود و شبکه گاردین به وسیله هزاران گره ناظر به نظارت جامعه می‌پردازد. قرار است ارز دیجیتال Theta Fuel تحولی اساسی در صنعت پخش فیلم به وجود آورد.

معرفی پروژه تتا نتورک (THETA NETWORK)

فناوری بلاک چین و صنعت پخش مستقیم ویدیو (لایو استریم) تقریبا تو یه بازه زمانی یکسان بوجود اومدن. یکی از دلایل بوجود اومدن تتا نتورک همین همزمانی بود. توسعه دهنده های پروژه تتا فیول با ادغام دو تکنولوژی تازه بنیان تو یه بستر مشترک، تونستن به طور همزمان از پتانسیل های هردو فناوری استفاده کنن. به این ترتیب یه پلتفرم برای لایو روی شبکه بلاک چین طراحی و ساخته شد. این شبکه ویدیویی به عنوان بستری برای اکران ویدیو ها به شکل غیر متمرکز طراحی شده، اما این تنها حوزه فعالیت تتا نتورک نیست. Theta Network و رمز ارزهای اون قابلیت های بیشتری رو داره. ارزهای دیجیتال تتا فیول و تتا به شکل مستقل از هم تو این شبکه فعالیت دارن اما تاثیر زیادی رو روی هم میذارن. بنیانگذاری ساخت این پلتفرم به سال 2019 برمیگرده. تو این شبکه کاربرها داده های محاسباتی و پهنای باندشون رو به شکل همتا به همتا یا pear to pear به اشتراک میذارن. همچنین این پلتفرم ترکیبی از ایده اولیه اش و محیط هایی برای خرید و فروش با استفاده از ارزهای تتا و تتا فیول هستش. به این ترتیب تونسته به سطح درآمدی قابل توجهی برسه. البته این شبکه اهداف بزرگتری رو تو Roadmap یا نقشه راهش داره. در صورتی که این پروژه بتونه اهدافش رو عملی کنه، میتونیم انتظار رشد قیمت تتا فیول و تتا رو داشته باشیم. هدف اصلی تیم سازنده بلاک چین تتا نتورک، ایجاد تحولات بنیادی تو صنعت پخش لایو و فیلم هستش. برای توصیف ساده تر این شبکه میتونیم بگیم که، تتا نتورک یه شبکه بلاک چینی برای به اشتراک گذاری ویدیو های لایو با پهنای باند بسیار بالاست. همونطور که قبلا گفتیم تو این پروژه از دو رمز ارز مختلف استفاده شده. قبلا تو مطلبی جدا در مورد ارز اول یعنی تتا (Theta) صحبت کردیم. تو این مقاله تمرکزمون رو روی ارز تتا فیول گذاشتیم و میخایم به طور کامل بگیم که ارز TFuel چیست؟

نتیجه گیری:
تتا یک شبکه بلاک چینی است که برای به اشتراک گذاری ویدئوهای استریم بسیار کاربردی است و با توجه به فناوری های شبکه، ویدئوهای باکیفیت با هزینه ی پایین تر برای بازدیدکنندگان و پاداش بیشتر برای تولیدکنندگان (به دلیل حذف واسطه ها) خواهد بود. این شبکه دارای دو توکن اختصاصی خود به نام های تتا و تتا فیول است که کاربردهای متفاوتی دارند. شرکت ها و سازمان های بزرگ و شناخته شده به طرق مختلف با پروژه تتا وارد همکاری شده اند که این می تواند از نقاط قوت این شبکه و به طبع آن توکن های این شبکه باشد.
 

لینک های مفید
بالا