ارز دیجیتال

ارز دیجیتال توموچین چیست؟

1402/11/08 0

اگر از افرادی که با خرید و فروش انواع بلاک چین‌ها سرکار دارند، درباره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایشان بپرسید، قطعا به مواردی نظیر صف‌های انتظار طولانی، کارمزد بالای معامله در یک بلاکچین و عدم بستر مناسب برای تعامل بین شبکه‌های بلاکچین اشاره می‌کنند. چنانچه شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خبر خوبی برایتان داریم. ارز دیجیتال تومو چین (Tomo Chain) به منظور برطرف‌کردن چنین دغدغه‌هایی عرضه شده و کارشناسان حوزه کریپتو، آینده‌ای درخشان برای آن متصور هستند. ما در این مقاله درباره ارز توموچین صحبت می‌کنیم و مزایا و نحوه خرید آن را نیز با شما درمیان می‌گذاریم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

شبکه اصلی ارز دیجیتال تومو چین (TomoChain)

TomoChain شبکه اصلی خود را در دسامبر 2018 منتشر کرد. پس از آن، آنها به یک زنجیره مستقل نقل مکان کردند و masternodes و رأی گیری اثبات سهام (POSV) را به شبکه اضافه کردند. تغییر به masternodes ،TOMO را به پروژه ای تبدیل کرد که از نظر تئوری مشکلی در آن نبود اما قابلیت اجرا و تولید آن ممکن نبود. آنها از masternode برای ایجاد و تأیید بلوک ها استفاده می کنند و این کار را توسط TOMO ساخته شده جبران می کنند. در حال حاضر 150 مسترنود وجود دارد. جبران خسارت دو سال اول 250 TOMO در هر دوره (که 900 بلوک است) تقسیم می شود که این تقسیم شدن بین واحدهای اصلی بر اساس تعداد بلوک های امضا شده انجام می شود. پس از دو سال، 40 درصد از پاداش بلاک به مالک، 50 درصد به افرادی که در masternodes رای دادند و 10 درصد از آن به بنیاد شبکه تعلق می گیرد. در هشت سال اول، 100 میلیون TOMO ثابت وجود دارد و پس از هشت سال اول، 17 میلیون TOMO دیگر برای پاداش بلوک در دسترس خواهد بود. شورای masternodes همچنین می تواند رأی بدهد تا کل عرضه را تا 1 میلیون TOMO در سال افزایش دهد. هزینه های TOMO فقط 1درصد از هزینه های معاملات اتریوم است و TomoChain دارای تراکنش های 2 ثانیه در مقابل 15 ثانیه تراکنش برای اتریوم است. علاوه بر این، TomoChain می تواند در حال حاضر به 2000 معامله در ثانیه برسد و هنگامی که شاردینگ معرفی می شود، باید به حداقل 20،000 تراکنش در ثانیه افزایش یابد. اتریوم در حال حاضر فقط 15 تراکنش در ثانیه را پردازش می کند.

نتیجه گیری:
شبکه بلاکچینی توموچین با کاهش هزینه‌ها تا نزدیک به صفر و افزایش سرعت نهایی شدن تراکنش‌ها، توانسته گام‌های مهمی در فضای بلاکچین بردارد. این شبکه با استفاده از مکانیزم اجماع خاص خود (PoSV) اعتبارسنجی دوگانه را به ارمغان آورده و به دنبال آن است که کاربران را بیشتر به سمت نسل سوم وب بکشاند. ارز دیجیتال TOMO توکن بومی این شبکه است که از آن برای رای‌دهی به مسترنودها و اعطای پاداش‌های استیکینگ در شبکه استفاده می‌شود. حالا که دانستیم شبکه توموچین چیست، به نظرتان این بلاکچین توانسته است مشکلات فعلی را حل کند؟ اصلا نوآوری‌های آن به نظرتان جالب بود یا اینکه پروژه‌های دیگر را در این زمینه ترجیح می‌دهید؟
 

لینک های مفید
بالا