ارز دیجیتال

قالب سایت چیست؟

1401/12/21 0

بعد از انتخاب هاست مناسب، مرحله انتخاب قالب سایت در طراحی سایت در عین جذاب بودن برای بسیاری از کاربران گیج‌کننده و پر‌تنش است. دلیل این اتفاق نداستن نکات اصلی و فاکتورهای انتخاب قالب است. با خواندن این مقاله شما را با این نکات آشنا می‌کنم و در نهایت می‌توانید با آرامش خاطر و اطمینان از انتخاب خود لذت ببرید. با من همراه باشید تا باهم، بدون کوچک‌ترین تنشی یک قالب بی‌نظیر برای وب سایت‌تان انتخاب کنیم و از این کار لذت ببریم.

قالب سایت چیست؟

قالب وب سایت یا Theme یا Template، به زبان ساده همان ظاهر سایت است که کاربر با آن مواجه
می‌شود که حکم همان دکوراسیون را در واقعیت ایفا می‌کند. قالب‌ها ترکیبی از المان‌های مختلف اعم
از رنگ، تصاویر، نوشته‌ها، ستون‌ها و… هستند که وظیفه‌شان انتقال مطالب موجود در وب سایت به
شکلی ساده‌ و جذاب‌تر است. اما چرا یک وب سایت نیازمند یک قالب است؟ مگر نمی‌شود از قالب‌های پیش‌فرض وردپرس استفاده کرد؟
پاسخ قطعا خیر است! چرا که قالب‌های پیش‌فرض بسیار ابتدایی هستند و امکانات زیادی در اختیار شما
نمی‌گذارند. در ادامه این مقاله پاسخ‌های جامع‌تری به این پرسش که چرا نیازمند یک قالب وب سایت هستیم
خواهیم داد.

چرا به قالب سایت نیاز داریم؟

•    اگر بخواهیم به صورت کاملاً حرفه‌ای به این مقوله بنگریم باید بگوییم که قالب سایت متشکل از رنگ‌ها نیز هست و رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در جذب مشتری است که سالیان سال است، امتحانش را در دنیای بازاریابی پس داده. بنابراین تأثیر رنگ بندی در فروش را دست کم نگیرید.

•    اگر می خواهید در نبرد با رقبایتان پیروز میدان باشید، باید قالب سایت تهیه کنید. در واقع قالب سایت با نظمی که به عناصر وب سایت شما می دهد باعث می شود که کاربر دچار سردرگمی نشود. به بیان ساده‌تر شما باید با کمک قالب سایت طوری محصولات و خدمات خود را مرتب کنید که کاربران در کمترین زمان بتوانند به خواسته خود برسند.

•    برای افراد ظاهربین دام پهن کنید. البته این جمله را بد برداشت نکنید، منظور ما کلاه‌برداری نیست! تمام انسان ها به زیبایی جذب می شوند و طراحی قالب سایتی زیبا، باعث می شود در وهله اول مخاطب به سایت شما جذب شود. با طراحی قالب سایت، ظاهر وب سایتتان را طوری زیبا و مرتب کنید که کاربر به محض ورود به آن، تحت تأثیر سلیقه شما قرار بگیرد و علاقه‌مند به وب سایتتان شود.

انواع قالب های سایت :

•    قالب شرکتی:
قالب شرکتی یکی از قالب های بسیار پر کاربرد است که برای سایت های شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد. قالب های شرکتی امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آن برای نمایش اطلاعات شرکت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بخش خدمات و نمونه کار ها از مهم ترین بخش هایی است، که در هر قالب شرکتی پیدا می شود. در بخش نمونه کار. می توانید نمونه کار های انجام شده. توسط شرکت خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. و در بخش خدمات می توانید خدماتی که به کاربران ارائه می دهید را نمایش دهید.

•    قالب مجله ای و خبری:
همه ما تا کنون از سایت های خبری و مجله ای مختلفی استفاده کرده ایم! این سایت بر پایه محتوا طراحی می شوند و مهم ترین بخشی که به آن نیاز است، بخش نمایش مطالب و محتوا است. برای سایت های خبری و مجله ای نوع نمایش محتوا و تایپوگرافی اهمیت بسیار زیادی دارد و در حال حاضر، قالب های مجله ای زیادی موجود هستند که می تواند نیاز کاربران را رفع کند. همچنین با توجه به این که برای این سایت ها قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل مهم است، این مسئله اهمیت زیادی دارد که قالب به صورت استاندارد توسط برنامه نویس کد نویسی شده باشد.

•    قالب آموزشی:
چند سالی است. که سایت های آموزشی رونق زیادی گرفته اند. و به همین دلیل، قالب های آموزشی زیادی در حال حاضر موجودند. در قالب های آموزشی بخش خرید محصول یا همان دوره های آموزشی وجود دارد. که کاربران پس از خرید، می توانید فایل مربوطه را دانلود کنند. در این قالب ها دو بخش اهمیت زیادی دارد؛ بخش اول که همان بخش دانلود محصول یا خرید دوره آموزشی است. بخش دیگری که مهم است، پنل کاربری است که کاربران سایت بتوانند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند.

نتیجه گیری :
قالب‌های وب‌سایت، نقش عمده‌ای در آسان‌سازی استفاده مداوم از اینترنت دارند. دیگر لازم نیست برای ساخت سایت یا بیان هویت برند خود و یا فروش کالا، یک برنامه نویس باشید. قالب ها این امکان را فراهم می‌کنند تا با استفاده از استعداد طراحان و توسعه‌دهندگان وب، سایتی جذاب و سازگار با نیاز‌های خود بسازید؛ از این گذشته یک سیستم مدیریت محتوای خوب به شما اجازه می‌دهد تا بسترهای متفاوت و جدید را آزمایش کنید تا زمانی که بهترین بستری را پیدا کنید که به بهترین شکل به نیازهایتان پاسخ دهد.


 

لینک های مفید
بالا