ارز دیجیتال

نگهداری تتر

1401/12/11 0

در بازار ارز دیجیتال، تتر دارای نام و آوازه¬ای خاص است. تقریبا همه افرادی که در این بازار در حال فعالیت هستند می‌دانند که این رمز ارز باعث کنترل نوسانات در بازار می‌¬شود. همین دلیل هم باعث می¬‌شود که سرمایه تریدرها محفوظ بماند.اما سوالی که در اینجا ممکن است حتی برای شما هم پیش آمده باشد، آن است که آیا خرید و فروش و همچنین نگهداری تتر با امنیت همراه است؟ بحث این مقاله به بررسی این موضوع اختصاص داده شده است. در ابتدا قدری در مورد تتر و تاریخچه آن برای شما همراهان عزیز گفته خواهد شد.

تتر چیست؟

این ارز دیجیتال یکی از ده‌ها ارز دیجیتال باثبات (استیبل کوین – Stable Coin) در بازار ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌شود. به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده و در زمان نگارش این مطلب، با ۸ میلیارد دلار ارزش بازار، پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل (XRP)، با قدرت بر رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

انواع تتر :

تتر یک توکن است (توکن یعنی یک واحد دیجیتال معادل دارایی دیگر) که در حال حاضر روی سه شبکه بلاکچین شامل بیت کوین، اتریوم (در قالب توکن ERC20) و ترون (TRC20) تعریف شده است. در این مقاله کیف پول مناسب برای نگه داری تتر تعریف شده در شبکه بیت کوین معرفی میشود. تتری که روی شبکه های اتریوم و ترون تعریف شده نسبت به تتر روی شبکه بیت کارمزدهای پایین تری دارد و سرعت انتقال آن هم بالاتر است. از همین رو، باتوجه به تصمیم اکسچنج های بزرگ دنیا مبنی بر جایگزینی این شبکه ها با شبکه بیت کوین و مزایایی که به آن اشاره شد به تدریج شاهد مهاجرت توکن تتر از شبکه بیت کوین به شبکه های اتریوم و ترون خواهیم بود.

نگهداری تتر :

ارز دیجیتال به دو روش قابل نگهداری است :
•    نگهداری از طریق صرافی‌ها
•    نگهداری شخصی در کیف‌پول

•    نگهداری از طریق صرافی‌ها
در این روش، شما از طریق یک صرافی آنلاین، معاملات تتر یا دلار دیجیتالی خود را انجام می‌دهید. در واقع شما صاحب یک حساب در صرافی هستید که اطلاعات مالی و امنیتی شما از جمله کلید خصوصی که برای تایید معاملات کاربرد دارد، در اختیار صرافی است. این نکته امنیت صرافی‌ها را کاهش داده و امکان هک و یا کلاهبرداری در سیستم صرافی بالا می‌برد. همچنین ممکن است در پی تغییر قوانین صرافی‌ها، حساب شما مسدود شود؛ همانطور که صرافی بایننس به دلیل شرایط تحریم، تصمیم به بستن حساب کاربران ایرانی گرفت.

•    نگهداری شخصی در کیف‌پول
علاوه‌بر روش نگهداری تتر در صرافی‌ها، شما می‌توانید دلار دیجیتالی خود را در کیف‌پول شخصی خود ذخیره کنید و خود صاحب دارایی دیجیتالی خود باشید. در این روش اطلاعات مالی، کلمات کلیدی و خصوصی شما شخصی بوده و حساب ارز دیجیتالی شما، به شکل کامل در اختیار خود شماست. کیف‌پول ارزهای دیجیتالی، در دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های متفاوت خود را دارد.

نتیجه گیری :
در این مقاله تلاش کردیم تا خصوصیات مهمی که سبب می‌شوند یک کیف پول مناسب برای ارز تتر را پیدا کنیم را بیان کنیم. تتر یکی از مهم‌ترین استیبل کوین‌های بازار است و سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به خرید تتر می‌کنند. قیمت تتر همیشه نزدیک یک دلار است و به همین دلیل در شرایط نوسان بازار بسیار به کمک پایدارسازی و ثبات دادن به بازار ارز دیجیتال می‌آید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری پیرامون خرید تتر و نحوه تعیین قیمت USDT کسب کنید، به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید و در قسمت بلاگ آن مطالب مربوطه را مطالعه بفرمایید.


 

لینک های مفید
بالا