ارز دیجیتال

شاخص های ارز دیجیتال

1401/12/08 0

برای این که بتوان در بازار ارزهای دیجیتال موفق بود، باید به درستی بازار و شرایط رمزارز مورد نظر خود را تحلیل کرد. بازرگانان برای این که بتوانند دید بهتری نسبت به قیمت حال و آینده ارز دیجیتالی خود به دست بیاورند، از چندین شاخص تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. با استفاده از شاخص‌های تحلیل تکنیکال، راحت‌تر می‌توان الگوها و رفتار یک ارز دیجیتال در بازار را سنجید و سیگنال‌‌های زمان مناسب برای خرید یا فروش آن ارز را پیدا کرد.ما انواع شاخص تحلیل تکنیکال داریم که هر یک از آن‌ها نسبت به شرایط هر بازرگان و فعال حوزه رمزارزها، استفاده‌های مختلفی دارند. خرید و فروش‌های روزانه، خرید و فروش‌های کوتاه مدت، یا حتی سرمایه‌گذارهای بلند مدت هم از شاخص تحلیل تکنیکال خاص خود استفاده می‌کنند. حتی برخی از تحلیلگران حرفه‌ای و بازرگانان پیشرفته، شاخص منحصر به فرد خود را ایجاد کرده‌اند.

شاخص ارز دیجیتال چیست؟

در وهله اول و پیش از معرفی مهم ‌ترین شاخص‌های ارز دیجیتال، بهتر است با کلیت شاخص‌های ارز دیجیتال آشنا شویم.اندیکاتور ابزاری است که به معامله‌گران در تصمیم‌گیری در بازار کمک می‌کند و می‌توان از آن برای اندازه‌گیری جنبه‌های مختلف فعالیت بازار، مانند حرکات صعودی و نزولی قیمت، استفاده کرد. انتخاب موفقیت آمیز نوع اندیکاتور کاملاً به نوع استراتژی معاملاتی که سرمایه گذار می‌خواهد اعمال کند، بستگی دارد. به طور کلی، شاخص‌های ارز دیجیتال آماری هستند که به ما در درک شرایط فعلی بازار و روندهای مالی و اقتصادی آتی کمک می‌کنند. شاخص‌های فنی به طور گسترده در تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی تغییرات در روندها یا الگوهای قیمت ارز دیجیتال به کار برده شده و تجزیه و تحلیل فنی، فعالیت معاملاتی گذشته و تغییرات قیمت یک کریپتو را برای پیش‌بینی حرکات آتی قیمت نشان می‌دهند. پیش بینی اینکه روند قیمتی یک ارز دیجیتال به کدام سمت حرکت می‌کند برای معامله‌گران آسان نیست. به همین علت، از شاخص‌های ارز دیجیتال برای پیش بینی دقیق‌تر و بهتر قیمت‌ها استفاده می‌شود و تصویر واضح‌تر و خوانا‌تری از فرآیند عملکرد معامله‌گران در آینده ارائه می‌شود. در ادامه، به معرفی و توضیح شاخص‌های رایج تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال پرداخته شده است.

مهمترین شاخص های ارز دیجیتال چیست؟

•    شاخص ارز دیجیتال SORP

•    شاخص ارز دیجیتال CVDD

•    شاخص ارز دیجیتال Stock To Flow

•    شاخص هش ریت (Hash Rate)

•    شاخص ارز دیجیتال، MA یا میانگین متحرک

•    شاخص ارز دیجیتال قدرت نسبی (RSI)


نتیجه گیری :
وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای سرمایه‌گذاران این است که پیش از سرمایه‌گذاری به چه نکاتی توجه کنند و شاخص های مهم سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کدام موارد هستند. تحلیلگران همچنان به سرمایه‌گذاران در مورد ماهیت بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند. ارزش ارزهای دیجیتال مختلف می‌تواند ساعت‌به‌ساعت افزایش و یا کاهش پیدا کند. برای سرمایه‌گذاران و به‌ ویژه کسانی که به‌ تازگی وارد حوزه‌ی ارزهای دیجیتالی شده‌اند، ضروری است که پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری، درک درستی از نحوه کار دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشند. بررسی فناوری بلاک چین برای درک نحوه عملکرد این جنبه از دنیای ارزهای دیجیتال امر بسیار مهمی است. با دوام رشد و گسترش بازار ارز‌های دیجیتال، تقاضا برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر این حوزه افزایش می‌یابد. ما در این مقاله سعی کردیم تا به توضیح و بیان شاخص‌های سرمایه‌گذاری که امری مهم در حوزه کریپتو هستند، بپردازیم.

لینک های مفید
بالا