ارز دیجیتال

کارمزد انتقال تتر چیست؟

1402/01/26 0

تتر (Tether) به عنوان یک ارز دیجیتال ثابت یا همان استیبل کوین شناخته می‌شود که به دلیل برخورداری از قیمت ثابت بین فعالان عرصه ارز دیجیتال محبوبیت خاصی دارد. همین موضوع باعث شده که معامله‌گرها در مورد کارمزد انتقال تتر سوالاتی داشته باشند که در مقاله پیش رو به همه ابهامات این موضوع می‌پردازیم.  سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بدون اینکه در مورد آن‌ها چیزی بدانید اشتباه است و باعث شکست شما خواهند شد. بهتر است قبل از خرید و فروش تتر در مورد اینکه ارز دیجیتال تتر چیست؟ و یا کارمزد انتقال تتر چقدر است اطلاعات مهمی به دست آورید و با انواع و ویژگی‌های آن آشنا شوید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

کارمزد انتقال تتر چیست؟

به طور معمول هر نقل و انتقالی دارای هزینه است. این هزینه در اصطلاح کارمزد نامیده می‌شود. کارمزد در هر بازار و چرخه دادوستدی به منظور خاصی مصرف می‌شود. موضوع کارمزد نقشی اساسی و حیاتی را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال بازی می‌کند و یکی از منابع مهم درآمدی برای شرکت‌های این حوزه به شمار می‌رود. صرافی‌های ارز دیجیتال، ارائه‌دهندگان کیف پول، سرویس‌دهندگان پرداخت و بسیاری دیگر منابع درآمدیشان از کارمزد است. در این میان تتر به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال، نقش پررنگی در تبادلات این عرصه دارد. تتر که آن را با نماد USDT می‌شناسیم به شکل وسیعی در تبادلات همتا‌به‌همتا (P2P) نقش دارد. از تتر در تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر، پرداخت‌های برون مرزی، وثیقه برای پلتفرم‌های وام‌دهی و استقراض استفاده فراوانی می‌شود. بنابراین چندان عجیب نیست که این ارز با ثبات و میزان کارمزد یا هزینه جابجایی آن از اهمیت فراوانی برخوردار باشد. هر زمان که قصد داشته باشید ارز دیجیتالی را از صرافی‌های بین المللی خریداری کنید یا برای دریافت وام وثیقه‌ای را در یک پلتفرم قفل کنید مناسب‌ترین گزینه، استفاده از تتر است. این اقدامات و جابجایی‌ها دارای هزینه است؛ هزینه‌ای که ما آن را به عنوان کارمزد تتر می‌شناسیم. در حقیقت این تعرفه‌ بابت استفاده از خدمات پرداخت و زیرساخت‌هایی است که یکی صرافی یا بلاک‌چین برای کاربران فراهم کرده است.

کارمزد تتر چگونه پرداخت میشود :

بسیاری از کاربران در هنگام ارسال تتر از کیف پول‌های خود، با مشکل کمبود موجودی برای پرداخت کارمزد مواجه می‌شوند. این درحالی است که موجودی تتر در کیف پول آنها کم و ناکافی نیست؛ حالا سؤال اینجاست که کارمزد تتر چگونه پرداخت می‌شود؟ همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر دارای بلاک چین اختصاصی نبوده و به‌صورت توکن، بر روی بلاک چین‌های دیگر فعالیت می‌کند. کارمزد انتقال توکن USDT بر روی هر بلاک چین، متناسب با کارمزدهای متعارف همان شبکه بوده و با استفاده از ارز دیجیتال اصلی (بومی) آن بلاک چین پرداخت می‌شود. به‌عنوان مثال، کارمزد تتر ERC20، در حال حاضر چیزی بین ۶ تا ۷ دلار و کارمزد متعارف تتر اُمنی نزدیک به ۱۵ دلار است، در حالی که کارمزد تتر TRC20 کمتر از یک سِنت است. بنابراین برای انتقال هر یک از انواع توکن‌های تتر، باید در کیف پول خود مقداری از ارز بومی آن شبکه را داشته باشید تا کیف پول به‌صورت خودکار، کارمزد انتقال تتر را پرداخت کند. در غیر این صورت، در برخی از کیف پول‌ها (مانند اکسودوس و تراست) تراکنش با خطا مواجه خواهد شد، و در برخی از کیف پول‌های دیگر (مانند اتمیک) تراکنش به شبکه ارسال می‌شود اما تکمیل نخواهد شد. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر (سمت چپ تصویر)، مبلغ ۱۰ تتر TRC20 از کیف پول اتمیک انتقال داده شده است؛ اما به‌دلیل کافی‌نبودن موجودی ترون در این کیف پول، تراکنش تکمیل نشده و در حالت pending باقی مانده است. با جستجوی شناسه تراکنش (Tx hash) در سایت ترون‌اسکن (سمت راست تصویر) می‌بینیم که تراکنش با خطای FAIL-OUT OF ENERGY مواجه شده و تکمیل نخواهد شد.

نتیجه گیری :
کارمزد شبکه ترون به خاطر اعمال شدن پیشنهاد شماره 84 افزایش یافت و باعث شد تا صرافی بایننس کارمزد (فی) تراکنش های برداشت TRX و برخی توکن های TRC20 را چندین برابر افزایش دهد. البته این افزایش تنها یک روز ادامه داشت و با همکاری بایننس و توسعه‌دهندگان ترون، کارمزد برداشت در شبکه ترون (Tron) داخل این صرافی دوباره کاهش یافت.


 

لینک های مفید
بالا